Pages

May 14, 2011

TAHNIAH, ADIK.


SETELAH hampir sebulan menanti, akhirnya tika dinihari 14 Mei 2011 penantian itu berakhir juga, walaupun rasa cemas mula memuncak sejak jam 5.00 petang kelmarin lagi. Berbagai ikhtiar dilakukan namun, segalanya gagal. Laman sesawang e-sila tidak berfungsi. Mungkin terlalu ramai yang memasukinya pada waktu yang sama. Penantian semakin menyakitkan.

Tetapi ketika detik jam menghampir 1.30 pagi, penantian itu berakhir. Terlerailah segala persoalan yang bersarang di hati dan perasaan masing-masing.

"Dah dapat?".

"Dah".

"Keputusannya?".

"Dapat".

"Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah. Akhirnya tertunai juga hasrat dan permintaan".

Semua teruja setelah berita gembira itu diketahui. Ibu yang sudah lena sebentar tadi terbangun apabila terdengar suara orang berbual kuat. Ibu ternyata teramat bahagia.

"Syukurlah, tercapai hasrat Adik".

"Tapi kena daftar 19hb, sama sehari dengan Majlis Konvokesyen Abang".

"Tak apa lah, Adik daftar pagi, konvo Abang tengah hari".

Pendaftaran di Ambang Asuhan Jepun, Universiti Malaya pukul 9.00 pagi. Terpaksalah kena bahagi tenaga. Ayah pergi urus pendaftaran Adik. Ibu dengan Kakak pergi konvo Abang.

Tidak ada ucapan yang teramat gembira yang terbit melainkan syukur. Hasrat dan cita-cita Adik makin jelas terlaksana. Dua tahun Adik perlu bergelut di tanah air sebelum melanjutkan pelajarannya ke Jepun dengan biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) Malaysia.

Ayah mendoakan kejayaan Adik. Ibu mendoakan kejayaan Adik. Abang, Abang Cik dan Kakak mendoakan kejayaan Adik. Malah seluruh keluarga turut mendoakan kejayaan Adik.

1 comment:

  1. Terima kasih. Semoga cepat sembuh (-_-)

    ReplyDelete