Pages

Jul 2, 2011

SEMAKIN BERSEMANGAT



HARI ini sudah lebih dua minggu saya keluar dari hospital. Alhamdulillah, Allah telah perkenankan permintaan saya supaya kesihatan saya kembali pulih seperti sedia kala. Sesungguhnya hanya Allah sahaja yang Maha Berkuasa menyembuhkan segala penyakit. Walaupun kini saya terpaksa makan ubat-ubat seperti yang diarahkan doktor, mengikut waktu-waktu tertentu, namun saya yakin sepenuhnya bukan ubat itu yang menyembuhkan penyakit, melainkan Allah jualah yang menyembuhkannya.

Sejak empat hari yang lalu saya sudah mula bersenam; berjalan di sekeliling padang permainan di hadapan rumah yang berukuran lebih kurang 120' x 80'. Padang permainan itu sudah tidak becak macam dahulu lagi kerana sudah ditimbus tanah dan pasir sejak bulan November yang lepas. Kini rumput sudah mula tumbuh kembali walau tidak sepenuhnya.

Saya mula berjalan mengelilingi padang tersebut seawal 7.15 pagi dan berhenti sekitar 8.00 pagi. Terasa badan semakin ringan dan berpeluh. Alhamdulillah, saya bersyukur kerana tiada sebarang masalah yang timbul selepas itu. Pernafasan saya terasa kembali normal, tiada rasa sakit atau sendat di dada. Saya yakin kesan serangan jantung yang saya alami itu kini semakin pulih. Mengikut kata doktor sehari sebelum saya keluar daripada hospital tempoh hari, hanya 2.6% sahaja daripada jantung saya yang mengalami kesannya. Ia tidak membimbangkan, cuma saya dinasihatkan supaya mengawal pemakanan, bersenam serta mengamalkan kehidupan sihat. Insya Allah, saya akan ikuti pesanan doktor itu.

Kini saya semakin bersemangat untuk meneruskan kehidupan; menjalankan rutin kerja dan kehidupan saya seperti dahulu walaupun doktor memberi pelepasan sehingga 10 Julai untuk saya berehat sepenuhnya. Malah saya sudah menerima jemputan menyampaikan ceramah sejak minggu lepas lagi. Saya tidak mahu minda saya terbeku oleh kerana terlalu lama berehat.

Saya juga ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada rakan-rakan serta sahabat handai terutama kaum keluarga saya yahg tidak henti-henti mendoakan kesihatan saya kembali pulih, sama ada melalui panggilan telefon, sms, email dan sebagainya. Saya mendoakan anda semua sentiasa sihat dan dipelihara Allah sepanjang masa.

No comments:

Post a Comment