Pages

Aug 21, 2010

HARI ini terasa amat sunyi. Sepanjang waktu aku bersendirian, di ruang ini tiada siapa yang hadir bekerja. Di ruang sebelah hanya beberapa orang sahaja yang bertugas. Aku hanya mengadap komputer riba ini sahaja.

Tiba-tiba setelah hampir 3.30 petang aku teringat kepada blogku ini. Sudah lama aku tidak menulis di sini. Lalu aku buka blogku ini dan aku menulis di sini.

Aku biarkan sahaja mindaku disisir apa sahaja, aku biarkan sahaja jari-jariku menaip di kekunci. Biarlah apa sahaja yang tertulis, asalkan aku menulis di sini.

Ramadhan sudah memasuki fasa kedua: keampunan. Fasa pertamanya ialah keberkatan dan fasa terakhirnya dipelihara daripada api neraka. Sehebat manakah amalan puasaku tahun ini? Puasa pada peringkat pertama? Atau kedua? Atau ketiga?

Semoga Allah terima amalanku.

No comments:

Post a Comment